logo

Het is prachtig en uitdagend werk

Inpakken en verzenden op maat

Klantverhaal: Univé Het Groene Hart

Handige producten die het leven beter, leuker, gezonder en veiliger maken. Van brandblusser, anti-inbraakstrip tot stopcontactbeschermer, drempelhulp én koffie: ruim honderd verschillende artikelen staan bij Werkse! in de stelling. Bestellingen uit de webshop van het clubhuis van Univé Het Groene Hart worden verpakt en verzonden door de medewerkers van Werkse!.

Zodra klant, of niet klant, in de Univé webshop een bestelling plaatst, gaan de raderen bij Werkse! draaien. “We hebben hier in de regio – naast onze winkels – het eerste Univé clubhuis met een webshop,’ zegt Alex Vreugdenhil, commercieel manager bij verzekeraar Univé Het Groene Hart, niet zonder trots. Dat ‘groene hart’ mogen we ruim zien: Zuid-Holland en een stukje Utrecht.

Kan je iets vertellen over Univé het Groene Hart?

Univé wil dicht bij haar leden staan. En we koersen als Univé op het uitbannen van rampspoed voor onze leden. Een middel om dit doel te bereiken is het aanbieden van verzekeringen. Dat is echter nooit een doel op zich geweest. Precies zoals dat ging bij de boeren die in 1794 aan de wieg van deze coöperatie stonden. We hebben geen winstoogmerk. We zetten ons in om schade te beperken en zorgen voor een goede verzekering voor als er onverhoopt toch iets fout gaat.”

De Univé clubhuizen zijn een nieuw initiatief. Wat is het doel van deze clubhuizen?

“In onze clubhuizen geven we advies en voorlichting, heel belangrijk. Ook zijn in de clubhuizen zijn onze producten te koop. En ja, alles wat we fysiek aanbieden is ook in onze webshop te bestellen. Het eerste clubhuis in Schoonhoven is een conceptstore. Vanuit het land komen de collega’s bij ons kijken. Dit is coöperatie 2.0. In november 2021 openen we in Naaldwijk ons tweede clubhuis.”

Voor het inpakken en verzenden kozen jullie voor Werkse! Kan je hier meer over vertellen?

Een webshop hebben is één, dit uitbouwen en kansen zien en benutten is twee. Want wie zorgt ervoor dat uw pakket op de juiste manier wordt ingepakt en verzonden? Een goede vraag, waar Werkse! de ideale oplossing voor aandroeg. Alex: “Onze directeur kende de directeur van Werkse!. Zo ontstond contact en dat beviel goed. Vanuit ons coöperatieve gedachtegoed willen we graag iets voor de maatschappij betekenen. Samen sterker staan, dat is de essentie van een coöperatie. Door de coronapandemie is deze ontwikkeling in een versnelling gekomen en dat heeft geleid tot nieuwe, purpose gedreven concepten.”

Ook het bezorgen besteden jullie uit aan Werkse!?

Het klikte van twee kanten, zegt ook Sjaak Kwakernaat, die als manager bij Werkse! verantwoordelijk is voor de aansturing. “Alle honderd artikelen liggen bij ons op voorraad, allemaal voorzien van artikelcodes. Komt de bestelorder binnen, dan maken medewerkers het pakket verzendklaar, in passende dozen of pakpapier met adressticker. In ons werkgebied bezorgen onze medewerkers van Werkse! Post. Daarbuiten laten we de verzending via PostNL lopen. Het is prachtig werk voor onze medewerkers. Uitdagender dan het reguliere verpakkingswerk, omdat iedere bestelling op maat wordt samengesteld.”

Hoe zien jullie de toekomstige samenwerking met Werkse!?

“Misschien als de vaart erin komt een bakfiets met de logo’s van Univé en Werkse! erop,” fantaseren Alex en Sjaak. Hoe dan ook, schaft u één of meerdere producten aan uit de webshop van Univé? Weet dan dat uw online bestelling met nodige zorg is ingepakt en verzonden door één van de medewerkers van Werkse!

Verpakken en inpakken uitbesteden?

Harko Haasdijk, accountmanager assemblage

Neemt u dan contact op met Harco Haasdijk via 06-39875898, verkoop@werkse.nl of via het contactformulier.

Aanmelden Nieuwsbrief

U ontvangt dan automatisch de Werkse nieuwsbrief en blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.